[linux] Znaky v DOSEMU

Miroslav Oravec mior na psg.sk
Pondělí Únor 17 18:55:00 CET 2003

Prajem prijemny den,

Z urcitych dovodov postupneho prechodu od DOSu k Linuxu by som
potreboval spustat (este na urcitu dobu) uctovnictvo od firmy MRP pre
DOS v Linuxe. (Nesmejte sa!!!!)

Zvolil som dosemu.
.
Mam ale niekolko problemov:
1) Vsimol som si, ze sa hovori o akomsi xdosemu, nielen dosemu. Je v tom
nejaky rozdiel? Ja som nainstaloval dosemu
2) Spusta sa to (aspon podla obrazkov) v akomsi "DOS in Box". Ale ja ked

to spustim v xterme, take okno nemam.
3) Ja to ale chcem spustat na konzole.
4) V tejto konzole nedokazem plne vyuzivat semi-grafiku, napr. znaky ako

dvojity ramcek s prechodom do jednoducheho a pod. (Velmi mi to pripomina

"pokazeneho" Nortona v zle nastavenej kodovej stranke v DOSe.) Ale
neviem to odstranit, aj ked pouzivam volbu "dos -c".
5) Ako je to s narodnymi znakmi na konzole?

Verim, ze mi poradite a ostavam s pozdravom
Miroslav Oravec