[linux] Re: [linux] Aký SMTP server?

Ondrej Jombik nepto na pobox.sk
Pondělí Únor 17 22:59:55 CET 2003

> -> > Existuje nejaký jednoduchý soft vyhovujúci týmto požiadavkám?
> -> > Alebo mi niekto vie pomôcť s nastavením sendmailu?
> -> Postfix [1] vie vsetko co si vymenoval. Iked ja s nim posielam postu
> -> priamo bez SMTP serveru providera, ktory mam inak tiez k dispozicii.
> -> Osvedcilo sa mi to ako rychlejsie a spolahlivejsie.
> ak mas pevnu linku, pohoda. AK mas dynamicku IP (napr. dialup) tak to NEROB!
> existuje niekolko blacklistov pre dialup a podobne dynamicke adresy.
> Skratka, adresy ktore sa menia maju posielat postu cez providera...

Presne tak, mam dial-up. Situaciu, ktoru opisujes som uz zazil aj v praxi.
Vec sa ma ale tak, ze je to statisticky cca 0.01% e-mailov, ktore takto
odmietne cielovy SMTP server prebrat. Nie som si celkom isty, ci su pri
tejto kolizii standardy a normy na mojej strane, alebo na ich. Mam vsak
skor pocit, ze na mojej.

Casto sa argumentuje tym, ze tieto blacklisty sa aktivuju kvoli ochrane
proti spamu. Ja si vsak ale _koncepcnu_ ochranu proti spamu predstavujem
trosku inak.

--
  _/|   Ondrej Jombik - nepto na php.net - http://www.nepto.sk - OJ812-RIPE
 <_  \  Platon SDG - open source software development - http://platon.sk