[linux] RRD & sledovanie trafficu siete.

Marcel Telka marcel na telka.sk
Úterý Únor 18 18:45:23 CET 2003

On Tue, Feb 18, 2003 at 06:33:51PM +0100, Mizu wrote:
> Hi
>

>   Rad by som vedel ci postupujem spravne pri navrhu merania sirky pasma.
>
>   Moj postup:
>
>     1. Odcitam si parametre ako pocet IN/OUT bytes z `iptables -L -v -x`.

Fajn. Mame pocet bajtov kazdu minutu (inkrementalne).

>     2. Tieto parametre pixnem do RRD databazy.Kazdu 1 minutu.
>     3. Spat na krok 1. (neresetujem pocitadla z chain.)

IMHO, lepsie je pocitadla nulovat. Tak by si dostal cisty pocet bajtov
za minutu a nemusis odcitat dve hodnoty. Nenastanu napr. problemy
pri restarte (volacoho, napr. pocitaca).

>  Z takychto dat potom robim grafy.

Ok. Z dat mame grafy (nevieme akym sposobom su vytvorene, ale su).

>    Ide o to ze mi to sem-tam vyskoci nad povolene hodnoty.
>    Mam 10Mb ethernet a mne sa tam zjavi 20Mb. !!!

Hm. To sa stava...

> Next problem:
>
>    Su takto zobrazene hodnoty prezentovane ako Kb/s  ? Alebo musim

Sposob prezentacie dat zavisi od toho, ako tie grafy zobrazujes.
Zatial vieme, ze pouzivas RRD databazu ako backend, ale nevieme
akym frontendom to zobrazujes...

>    pouzit ine postupy na naplnenie & zobrazenie udajov.

V principe to robis dobre.

Ahoj.

| Marcel Telka   e-mail:   marcel na telka.sk  |
|                jabber:   marcel na jabber.sk |