[linux] eth0 sa (obcas) neaktivuje pri starte

Čtvrtek Únor 20 14:24:29 CET 2003

Dňa 20. feb 2003 o 09:46, john whiteline napísal(a):

> ja som osobne skor upodozrieval niekoho z Mandrake Linux Team :)).
>
> kazdopadne odporucam: "urpmi initscripts" a "urpmi ifplugd". mne to
> pomohlo (tento prob bol v cookri asi pred 2 tyzdnami).

len pre objasnenie pojmov. pod cookrom sa rozumie nieco, co je podla
moznosti co najviac zosynchronizovane s aktualnym stavom, nie pred
tyzdnom, nie pred mesiacom.

co sa tyka odpovede, tak problem vznika pri niektorych kartach, ktore
nie korektne obsluhuju MII rozhranie. je pravda, ze startovacie scripty
sa upravili tak, ze sa pouziva ifplugd, ktory na zaklade externeho
programu /sbin/ifstatus zisti, ci je aktivny link, ak ano, rozhranie
nakonfiguruje, ak nie, tak rozhranie odkonfiguruje/nenakonfiguruje.
je to uzitocne v pripade prenosnych pocitacov a podobne. pri pouziti
desktop systemu, ktory je neustale pripojeny do jednej siete je vhodne
do konfiguracie rozhrania (/etc/sysconfig/network-scripts/ifcfg-ethX)
vlozit riadok: MII_NOT_SUPPORTED, cim sa potreba spravnej funkcionality
ifplugd zrusi.