[linux] Re: [linux] Aký SMTP server?

Ondrej Jombik nepto na pobox.sk
Čtvrtek Únor 20 03:57:11 CET 2003

> -> Casto sa argumentuje tym, ze tieto blacklisty sa aktivuju kvoli ochrane
> -> proti spamu. Ja si vsak ale _koncepcnu_ ochranu proti spamu predstavujem
> -> trosku inak.
> ja si koncepcnu ochranu pred spamami predstavujem okrem ineho aj
> takto... v kazdom pripade to bude lepsie aj technicky - postu skratka
> posles rovno providerovi nech sa s dorucovanim na primarne/zalozne MX
> servery prijimatela trapia jeho servery, nie tvoj na dialupe.

Nemam doveru k SMTP serveru svojho poskytovatela internetu. Viac krat sa
mi stalo, ze e-mail bol SMTP serverom prebrany (navratovy kod 250) a
pritom sa kdesi zahadne stratil. Teraz nemyslim zrovna svojho providera,
stalo sa mi to aj s renomovanymi postovymi servermi na Slovensku. Inymi
slovami, cez cim mensi pocet pocitacov sprava putuje, tym lepsie pre mna.

Pravda vsak je, ze dorucovat spravu jednemu serveru, ktory je navyse
fyzicky tu kdesi za rohom je vyrazne efektivne ako posielanie priamo.
Stava sa mi, ze poslanie sprav na fyzicke servery za ocean (Colorado,
Brazilia, Argentina) trva niekedy citelne dlhsie. Ale da sa to prezit.

--
  _/|   Ondrej Jombik - nepto na php.net - http://www.nepto.sk - OJ812-RIPE
 <_  \  Platon SDG - open source software development - http://platon.sk