[linux] QoS v linuxe - zopar drobnosti

Ivan Malich malich na decef.elf.stuba.sk
Pondělí Únor 24 11:08:12 CET 2003

Zdravim, damy a pani

Mam par otazociek tykajucich sa QoS v linuxe:

1. Router ma 3 sietovky - eht0 - eth2. eth0 je vonkajsi interface (do
inetu), eth1 a eth2 su vnutorne. Kedze vsetky zalezitosti v QoS sa
tykaju zvlast kazdeho interfejsu, ako urobim shaping/priority pre eth1 a
eth2 spolu? Na obidvoch mam navesanych klientov a rozdelovanie
potrebujem robit spolocne.

2. Filtre su v prikaze tc definovane napr. takto: 'match ip src
1.2.3.4'. Ako sa robi, ked chcem vsetko ine okrem 1.2.3.4? Alebo vsetky
porty okrem 80 napriklad? Napadlo mi najprv vyhodit vsetko, co nechcem,
do inej triedy a ostatne proste ostane, je to vsak v niektorych
pripadoch dost tarbavy sposob.

3. Ako je to s vykonnostou (zo skusenosti), ked pouzivam oznacenie
paketov pomocou iptables a nasladne pomocou oznacenia sa zadeluju pakety
do tried? Je to podla mna (nemam zatial nejake velke skusenosti s QoS)
najjedoduchsi sposob, ako vyriesit niektore zlozitejsie situacie.

4. Nevedeli by ste mi poradit nejake rozumne parametre (quantum,
burst....) na pouzitie s HTB? Nieco som len tak skusal a zistil som, ze
niektore parametre maju pomerne velky vplyv na plynulost datoveho toku
(pomerne jednoducho sa to da uplne rozhasit). Mam linku okolo 350 kbps.

Dakujem za odpovede.

Ico

--
Ico <ico na podvodnik.cz> <malich na decef.elf.stuba.sk>
UNIX is user friendly. It's just selective about who its friends are.