[linux] Preco nie je dobre pracovat v linuxe ako root?

michal lackovic twix na seznam.cz
Úterý Únor 25 17:01:50 CET 2003

zdravim
som novacik na poli linux systemov a tak by som vas prosil o niekolko
vysvetleni:
-Ked sa prihlasim do X /KDE,GNOME/ ako root, system ma upozorni,ze
nie je ok ked pracujem ako root...atd.
Je mi jasne ze ako superuser by som mohol prepisat vymazat
konfiguracne fajly atd.,ale ked sa prihlasim ako iny uzivatel,tak
trebars nemozem spustit prehravac mplayer /ktory som kompiloval ako
root/ a taktiez si ho nemozem ako user skompilovat,pretoze mi vsade
zamieta pristup. Pochopil som,ze si mam nastavit pristupy a tak som
spustil linuxconf a priradil som sa do skupiny root.Avsak nadalej mam
pristupy zamietnute.Potom som sa o5 nalogoval ako root a potrebnym
suborom som pridelil nove prava. Pripada mi to vsak velmi
pracne,pytam sa teda ci je aj iny sposob,byt ako root ale nebyt
root..:-).
dakujem
miso

Reklama:
Předplaťte si Tarify nové generace na šest měsíců a získáte volání o víkendu
v síti Oskar zdarma.
http://ad2.seznam.cz/redir.cgi?instance=41039%26url=http://www.oskarmobil.cz/services/whatsnew.php