[linux] Preco nie je dobre pracovat v linuxe ako root?

Juraj Bednar juraj na bednar.sk
Úterý Únor 25 17:06:46 CET 2003

Ahoj,

> som novacik na poli linux systemov a tak by som vas prosil o niekolko
> vysvetleni:
> -Ked sa prihlasim do X /KDE,GNOME/ ako root, system ma upozorni,ze
> nie je ok ked pracujem ako root...atd.
> Je mi jasne ze ako superuser by som mohol prepisat vymazat
> konfiguracne fajly atd.,ale ked sa prihlasim ako iny uzivatel,tak
> trebars nemozem spustit prehravac mplayer /ktory som kompiloval ako
> root/ a taktiez si ho nemozem ako user skompilovat,pretoze mi vsade
> zamieta pristup. Pochopil som,ze si mam nastavit pristupy a tak som
> [...]

v prvom rade ti odporucam precitat nejaku dokumentaciu. Napriklad Linux
-- Dokumentacni projekt, ktory sa da volne stiahnut na nete. Pracovat
ako root je mozne viacerymi sposobmi.

 - v terminali spustit prikaz su (skratka od SuperUser). Vypyta si
   rootovske heslo a daju sa spustat prikazy
 - Ak pouzivas kde, mozes stlacit alt-f2 a napisat

   kdesu menoprogramu

   (napr. kdesu konqueror spusti konqueror)

Druhy sposob odporucam na graficke aplikacie.

   Juraj.