[linux] Preco nie je dobre pracovat v linuxe ako root?

Marcel Telka marcel na telka.sk
Úterý Únor 25 17:19:29 CET 2003

On Tue, Feb 25, 2003 at 05:01:50PM +0100, michal lackovic wrote:
> zdravim
> som novacik na poli linux systemov a tak by som vas prosil o niekolko
> vysvetleni:
> -Ked sa prihlasim do X /KDE,GNOME/ ako root, system ma upozorni,ze
> nie je ok ked pracujem ako root...atd.
> Je mi jasne ze ako superuser by som mohol prepisat vymazat
> konfiguracne fajly atd.,ale ked sa prihlasim ako iny uzivatel,tak
> trebars nemozem spustit prehravac mplayer /ktory som kompiloval ako

Preco si ho nemozes spustit? Vypise nejaku chybu? Aku?

> root/ a taktiez si ho nemozem ako user skompilovat,pretoze mi vsade
> zamieta pristup. Pochopil som,ze si mam nastavit pristupy a tak som
> spustil linuxconf a priradil som sa do skupiny root.Avsak nadalej mam
> pristupy zamietnute.Potom som sa o5 nalogoval ako root a potrebnym
> suborom som pridelil nove prava. Pripada mi to vsak velmi

Neodporucam len tak menit pristupove prava. Vacsina modernych distribucii
ma pristupove prava nastavene spravne. Ak pristupove prava zmenis, moze
nieco prestat fungovat alebo si mozes spravit do systemu bezpecnostnu dieru.

Samozrejme, pokial si novacik, tak si musis vsetko vyskusat :-).
Ked sa to vsetko naucis a pochopis, ako veci funguju, nezabudni
si system preinstalovat :-).

> pracne,pytam sa teda ci je aj iny sposob,byt ako root ale nebyt
> root..:-).
> dakujem
> miso

| Marcel Telka   e-mail:   marcel na telka.sk  |
|                jabber:   marcel na jabber.sk |