[linux] telnet

Úterý Únor 25 17:54:54 CET 2003

-> dakujem vsetkym za predoslu odpoved,teraz mam druhu otazku:
-> vytvoril som telnet server a taktiez uzivatelov,ktori sa nan maju
-> pristup.Chcel by som vediet ako a aky unix prikaz sa ma pouzit aby si
-> dvaja prihlaseny uzivatelia mohli medzi sebou pisat.Uz som to niekde
-> videl a myslim,ze je to echo ale neviem ako ho pouzit.

echo napise len tebe. mzonosti komunikacie je viac: write/nwrite,
talk/ytalk. Talk potrebuje aj server (talkd) ale je urceny pre priamu
komunikaciu na rozdiel od write ktore je skor na to aby si inemu userovi
prcol spravu na terminal.
Ako klienta odporucam ytalk - ma par dobrych fint.

-> Dalej by som potreboval,aby sa mi po prihlaseni do telnetu

do telnetu sa prihlasit principialne neda. mozes sa prihlasit telnetom alebo
prihlasit na masinu. aby bolo jasne :) telnet je len protokol a aplikacia
(ale len klient, server sa vola telnetd :)

-> automaticky spustil nejaky davkovy subor /napr. mc alebo perl skrip
-> atd./,uvitacia sprava a tak

to zalezi od shellu ktori dotycny pouzivatel pouziva. pre bash odporucam
.bash_profile a pre tcsh .login

ako uvitacia sprava sa pouziva motd (/etc/motd) ktora as zobrazuje vsetkym,
(okrem tych co si do domaceho adresara strcia subor .hushlogin, teda malo by
to tak fungovat)

Micro$oft random number generator: 0, 0, 0, 4.33e+67, 0, 0, 0...