[linux] Po rocnom uzivani LINUXu

Úterý Leden 7 10:29:29 CET 2003

-> > nastav si mountovanie cdrom na /e a mas o 16 pismeniek menej...
-> > nastav si automount (supermount podla P.Surdu blbne) a staci pracovat s /e/
-> > co je presne rovnako pismeniek ako e:\
-> myslim ze nechcem robit veci, ktore niesu standard...

mam pocit ze standard pri mountovani diskov dany nie je, ani vo FHS ani
inde. Niekde mas jednu fdd niekde dve, niekde mas CDROM niekde napalovacku
niekde oboje niekde este DVD (a napalovacku...). DOS-acke (alebo skor
CP-M-acke?) pomenovavanie logickych diskov je podla mna chobotina aj ked
setri tukanie.

-> ked ku mne pride niekto cudzi (a znaly linuxu) tak sa asi prekvapi...
-> Automount som kedysi pouzival, ale je v tom podla mna bordel. Hlavne pri
-> disketach (ano,ano, aj teke veci sa este niekde pouzivaju...)

ja mountujem /a (/b) a /e rucne... az tak mi to nevadi - nepouzivam to tak
casto. Inac keby si napisal v com je podla teba bordel, mozno by som ti
poradil (alebo niekto iny)

-> nemyslim mailbox, ale schranka ako je myslena v slovenskych woknach - cize
-> clipboard...
-> Mi vadi, ze nemozem robit take veci, akoze si nieco oznacim v mozile (dam
-> kopirovat) a vlozim niekam do paze na prvu konzolu do emacsu (past).

pretoze chces vec ktora je principialne problematicka. Skus si uvedomit ze
virtualne konzoly a Xy predstavuju viac-menej uplne iny pristup ... to je
zhruba to iste akoby si chcel pastovat z klienta na server...

-> > Zo skusenosti viem ze mnohym ludom "vadia" totalne <>oviny a len preto ze
-> > na ne su zvyknuti z windowsov... poziadavka "chcem linux ale aby bol ako
-> > windows" je z principu nezmyselna.
-> Nemyslim si. Ide o to v com chces aby bol linux podobny woknam.

v nicom! a je po probleme.

-> Niekto chce dizajn (myslim, ze nieje ziaden velky problem)
-> Niekto chce ovladanie a klavesove skratky ako vo win (dalo by sa po nejakych
-> nastavovackach..)
-> atd. ...

vacsina ludi chce aby "to bolo rovnake" pretoze su na nieco nauceni a nechcu
sa znovu ucit. Nanestastie su vacsinou nauceni na windowsy...

Trosku mimo:
svagrinej sefka ma v puzdre na mobil papierik s dvoma cislami: PIN k mobilu
a k platobnej karte... preco asi? nechce sa jej pamatat - nie je naucena a
zvyknuta. Ja som nauceny pamatat si kopu hesiel a ostatni zrejme tiez.

Rovnako nie su hlavne starsi ludia zvyknuti ucit sa. Lenze casy ked sa clovek
nieco naucil v 18ke a potom mu to do 60ky stacilo su prec - vsetci sa
coskoro budu musiet ucit (aj kopaci kanalov, prinajmensom ze ak prekopnu
iste kable, nedostanu vyplatu 3 mesiace).

 10 GOTO 10 : REM (C) Bill Gates 1998, All Rights Reserved!