[linux] offtopic-wifi sietovky

Stanislav Zaris zaris na slovanet.sk
Úterý Leden 7 12:26:34 CET 2003

> potrebujem prepojenie medzi dvoma budovami. je to asi 100 metrov ale v
ceste mi stoji > budova ktora neni moc siroka, ale je vyssia odo mna asi 10
metrov. rozmyslal som nad > Siemens Gigaset M101 Data.viz

Fungovat to funguje i ked to ma svoje muchy, napr. odozvy su okolo 100ms
(pri wi-fi mas okolo 3ms) a pri slabom signale sa spojenie rozpadava, ale ak
ti nevadi casty reconect, tak je to OK.
Otazny je pomer cena/vykon, skor sa ti oplati kupit 2ks PCMCIA wi-fi a dat
to do nejakych starsich PC s linuxom a pojde to neporovnatelne lepsie. Ten
gigaset da max. tych 115200bps a wi-fi ti da realne nieco cez 4.8Mbps (za
idealnych podmienok).

Tvoj pripad je ale dost zly, lebo mas medzi tym budovu a to viac hra pre ten
gigaset, ale 100m a este budova medzi tym, to znie velmi zle. Tipoval by
som, ze ak sa ti to vobec chyti, tak sa to bude stale rozpajat.

Stano.