[linux] Parametre pri starte linuxu (LILO)

Marek Kilimajer kilimajer na webglobe.sk
Pátek Leden 10 19:44:26 CET 2003

warcraft-metal wrote:

>Zdar
>
>na jednom kompe sa nam dodrbal windows 98, tak som ho preinstaloval.
>Instalacia asi zrusila lilo, a ja nemam bootovaciu disketu s linuxom pre ten komp, ale pre svoj komp doma mam.
>
>Len na kazdom kompe je to inac co sa tyka oddielov - kde je linux nainstalovany
>/dev/hda5
>..
>/dev/hda10
>
>Parametre pre LILO - aby startoval z napr. /dev/hda5 odovzdam takto nejak?
>
>boot:
>linux root=/dev/hda5

ano, takto

>?
>resp. ako zistim co tam mam dat ci hda5 alebo hda8, ... (alebo len pokusmi?)

ak si to nepametas, mozes spustit fdisk pod windowsami a pozriet si
particie tam - primary particie su 1-4 podla poradia, extended particie
zacinaju od 5,  tiez podla poradia