[linux] pomoc s modemom

Frantisek Repkovsky repkovsk na magic.allianz.sk
Úterý Leden 14 09:45:22 CET 2003

AHoj,

On Mon, 13 Jan 2003, [iso-8859-2] Jozef Petráš wrote:

> Volam sa Jozef Petras.
> Som zacinajuci uzivatel Linuxu a chcel by som poprosit o pomoc s modemom.
> Mam zakupenu distribuciu Red hat 7.1 US/CZ s kernelom 2.4.2.
> Pouzivam modem typu D-com 56k internal/Lucent.
> Stranka na info o modeme je www.D-com.sk.
> Softver dodany k mojmu modemu je urceny len
> pre distribuciu redhat 6.2 - 7.0 s kernelom 2.16 a windows.

Tiez pouzivam presne tento modem, ale s distribuciou MDK-9.0.

> Pokusal som sa nastavit modem v mojej distribucii,
>  ale mi to vypisalo ze modem nelze inicializovat, alebo ze modem neodpoveda.
> Cez konzolu my system rozpozna modem, ale ho nevie spojazdnit.

Zabudni na ten driver co dodal vyrobca na CD. Treba pouzit driver zo
stranky http://www.heby.de/ltmodem. Su tam aj binarne rpm baliky pre
distribuciu rad hat, ale pre rh7.1 je tam len rpm pre jadro 2.4.3 (pises
ze mas 2.4.2).
Asi Ti nezostane nic ine ako skompilovat si driver zo zdrojakov.
Instalacia zo zdrojakov je pekne popisana krok za krokom.

Pod mdk-9.0 som skusal zo zdrojakov aj z rpm na viacerych PC. Niekde
to islo uplne bez problemov, ale na jednom stroji som mal aj problem.
Vyriesil som ho prelozenim modemu do ineho PCI slotu, potom to islo bez
problemov.

Dost som sa s tym bavkal, takze mozem pomoct ak budes mat konkretny
problem pri instalacii ozvi sa priamo na moju mailovu adresu.

S pozdravom

Frantisek Repkovsky.