[linux] zaujimavy problem

Ing. Peter Bodnár Peter.Bodnar na ttc-telecom.sk
Středa Leden 15 12:54:41 CET 2003

zdravim

prisiel som (nerad) k zaujimavemu problemu:
mam X-terminal (bootuje zo siete, root particia je na ram disku, X 3.3.6,
kernel 2.4.20)
Je to stare pentium-120/ 32 MB RAM
a PPro/64 MB. po nabootovani sa prihlasi k serveru, dostane login
obrazovku z kdm . V takoto stave po boote zozerie cely system aj s ramdiskom
spolu 22MB RAM. Prihlasim sa na server, nabehne napr. kde 3.1 (nezalezi na
tom), co zozerie 4MB RAM na klientovi. Spustim OpenOffice a... kernel na
klientovi mi killne X-win, ze memory out.
tak som nahodil disky a dal na nich swap.
Po novom boote vsetko bezi, ale asi pol hodine prace som zistil, ze X server
mi zozral celkovo 150MB RAM !!! Takze nech otvorim hoci xterm, disk mi hrka
asi minutu.
(tento stav nezalezi na window manageri ani na aplikaciach  - akurat sa
menicas potrebny na pad systemu)
moja otazka: je to nejaka "featura" X-ov? alebo kde by mohol byt problem?

	peter