[linux] Po rocnom uzivani LINUXu

Čtvrtek Leden 16 00:27:34 CET 2003

Dňa 11. jan 2003 o 22:08, Jozo M. napísal(a):

> Existuje pre lin X prostredie ktore nie je riesene ako klient-server
> ? Je to sice pekne, ze k svojmu X terminalu sa mozem pripojit
> odkialkolvek, ale kolko ludi to vyuziva v praxi ? malo - a v tomto
> pripade to v grafike to straca na vykone.

mozes svoje tvrdenie potvrdit dakym serioznym meranim, kde bude jasne
vidiet, ze pri komunikacii cez unixovy socket vramci lokalneho systemu
nastava dramaticke znizenie vykonu xservera?

> Mam geforce 2 ked presuvam okno po monitore tak to seka a to mi vadi,

mas v zasade niekolko moznosti:
- zmenit window manazer
- nepresuvat okno po obrazovke
- vyladit X server tak, aby "nesekal"
- opravit "problem" v kode
- pockat kym to vyriesi niekto za teba (ak to je skutocne problem)

> ked uz pustim nejaku opengl aplikaciu tak to ide dobre.

chces povedat ze ak ti v okne bezi opengl aplikacia tak presuvanie okna je
"rychlejsie" ako ked v okne bezi ina aplikacia??

> Zakladne X prostredie KDE aj GNOME je pomale - da sa to nejako
> nastavit (javi sa mi to, ako keby to bralo graficku kartu iba cisto
> ako D/A prevodnik grafickych dat t.j nepouziva v tomto ziadne
> akceleracne vlasnosti karty) ?

a je snad graficka karta este nieco ine ? to ci je to akcelerovany
prevodnik, alebo iba prevodnik je uplne jedno.
nie je mi celkom jasne kde by si chcel pouzit "akceleracne vlastnosti
karty"...

--
Linux 2.4.20-2mdk
Mandrake Linux release 9.1 (Cooker) for i586