[linux] Po rocnom uzivani LINUXu

Juraj Bednar juraj na bednar.sk
Čtvrtek Leden 16 00:45:33 CET 2003

Ahoj,
> Jedno je vsak pravda: window manager beziaci v kernel mode (pripad
> MS Windows) je z principu rychlejsi ako ten, ktory bezi v user space
> (X Window).

V MS Windows ziadne graficke prostredie nebezi v kernel mode. V kernel
mode (hovorim o NT) bezi mikrokernel + drajvre, vsetko ostatne, vratane
grafickeho prostredia a podobne bezi v user mode. Odporucam precitat
nejake veci o architekture NT, ktora nie je az tak zle navrhnuta z tohto
ohladu. Ak ti spadne NTcko, pravdepodobne na to ma vacsiu zasluhu nejaky
drajver, ako samotny operacny system, ktory ma par kilo.

> Tak isto obmedzene moznosti window managera (MS Windows), oproti
> vseobecnej a univerzalnej architekture X Window, nieco vykonu stoja...

to je pravda.

> Ano. Na single desktope su X Window principialne pomalsie ako MS Windows.
> Ale samozrejme kludne moze existovat nejaky window manager a nejaka
> implementacia X servera, ktore budu vykonnejsie ako MS Windows.

ja hlavne odporucam skusit preemptive a low latency patch do kernelu,
ktore urychlia mnohe.

 J.