[linux] Po rocnom uzivani LINUXu

Čtvrtek Leden 16 00:50:29 CET 2003

Dňa 16. jan 2003 o 00:41, Marcel Telka napísal(a):

> Jedno je vsak pravda: window manager beziaci v kernel mode (pripad
> MS Windows) je z principu rychlejsi ako ten, ktory bezi v user space
> (X Window).

o tom som nepolemizoval, to je rozdiel v architekture a v principialnom
chapani toho co sa ma nachadzat v jadre operacneho systemu a co nie.

ja som sa dozadoval potvrdenia tvrdenia, ze je sietova architektura
nevyhodou pri posudzovani vykonu xservera ak dany pouzivatel nepouziva
tieto sietove vlastnosti, ale aj napriek tomu su pouzivane aj pri praci
iba na vramci lokaneho systemu.

> Tak isto obmedzene moznosti window managera (MS Windows), oproti
> vseobecnej a univerzalnej architekture X Window, nieco vykonu stoja...
>
> Ano. Na single desktope su X Window principialne pomalsie ako MS Windows.

opat opakujem, ze je to za cenu necisteho navrhu a obrovskeho mnozstva
problemov s tym spojenych a takato cena nie je adekvatna "zvysovaniu"
vykonu desktopu.

> Podla vsetkeho staci ten system najprv trosku vyladit a spravne nastavit.

isteze, to je ale prva z tohto radu moznosti, kde je potrebne prejavit
o to zaujem a "pohrat sa s tym". predchadzajuce problem neriesia ale
obchadzaju, co moze byt v istych pripadoch tiez riesenie ;]

--
Linux 2.4.20-2mdk
Mandrake Linux release 9.1 (Cooker) for i586