[linux] Po rocnom uzivani LINUXu

Juraj Bednar juraj na bednar.sk
Čtvrtek Leden 16 00:56:25 CET 2003

Ahoj,

> o tom som nepolemizoval, to je rozdiel v architekture a v principialnom
> chapani toho co sa ma nachadzat v jadre operacneho systemu a co nie.

ano, ale skor opacne, ako si myslis, pretoze v tomto ohlade je NT
navrhnute lepsie ako Linux (mikrokernel + drajvre na kernel urovni),
podobne ako Mach a systemy na nom zalozene (GNU/Hurd). Pripadne minix.
Bohuzial, tie unixove sa (uz alebo este) nedaju pouzivat :(.

> ja som sa dozadoval potvrdenia tvrdenia, ze je sietova architektura
> nevyhodou pri posudzovani vykonu xservera ak dany pouzivatel nepouziva
> tieto sietove vlastnosti, ale aj napriek tomu su pouzivane aj pri praci
> iba na vramci lokaneho systemu.

toto moze a nemusi byt pravda, zalezi od implementacie, on polozil
"pouzivatelsku" otazku a ty odpovedas protiotazkou, ktoru vie zodpovedat
len programator, ktory pozna konkretnu implementaciu.

> opat opakujem, ze je to za cenu necisteho navrhu a obrovskeho mnozstva
> problemov s tym spojenych a takato cena nie je adekvatna "zvysovaniu"
> vykonu desktopu.

nerozumiem. Ktoru cast navrhu momentalne myslis?

> isteze, to je ale prva z tohto radu moznosti, kde je potrebne prejavit
> o to zaujem a "pohrat sa s tym". predchadzajuce problem neriesia ale
> obchadzaju, co moze byt v istych pripadoch tiez riesenie ;]

kazdopadne to je prave problem sucasnych linuxovych distribucii, ktory
by bolo dobre v niektorej distribucii standardne vyriesit. Uzivatel ako
tento, ktory sa ozval pravdepodobne netuzi po instalacii systemu este
nieco vyladovat. Kopec z toho vyladovania sa da spravit out-of-box.

   Juraj.