[linux] Po rocnom uzivani LINUXu

Čtvrtek Leden 16 02:29:43 CET 2003

Dňa 16. jan 2003 o 00:56, Juraj Bednar napísal(a):

> ano, ale skor opacne, ako si myslis, pretoze v tomto ohlade je NT
> navrhnute lepsie ako Linux (mikrokernel + drajvre na kernel urovni),
> podobne ako Mach a systemy na nom zalozene (GNU/Hurd). Pripadne minix.
> Bohuzial, tie unixove sa (uz alebo este) nedaju pouzivat :(.

nechcem diskutovat o tom, ci je mikrokernelovy navrh vhodnejsi, ako iny,
pretoze do toho az tak nevidim aby som o tom diskutoval. na co som
chcel poukazat je to, ze nepopieratelne niekde velmi blizko jadra NT
systemov (zrejme aj inych) sa nachadzaju optimalizacne kody pre iste
aplikacie, ktore potom vdaka tomu bezia objektivne relativne rychlejsie.
tym som chcel vyjadrit nadej, ze takychto nesystemovych zasahov sa
v pripade unixovych systemov nedockame len koli tomu, ze desktopovy
pouzivatelia chcu "rychlejsie" kde/gnome etc.

> toto moze a nemusi byt pravda, zalezi od implementacie, on polozil
> "pouzivatelsku" otazku a ty odpovedas protiotazkou, ktoru vie zodpovedat
> len programator, ktory pozna konkretnu implementaciu.

ja to tiez neviem dokazat pretoze nie som programator, ak to ale vie
dokazat ten kto podsuval takuto uvahu, tak som od neho ziadal argumenty
a merania ktorymi to moze dokazat, nic viac. ak to dokazat nevie, tak
potom jeho tvrdenia maju vaznu trhlinu a zakladaju sa na domnienkach
a subjektivnych pozorovaniach.

> kazdopadne to je prave problem sucasnych linuxovych distribucii, ktory
> by bolo dobre v niektorej distribucii standardne vyriesit. Uzivatel ako
> tento, ktory sa ozval pravdepodobne netuzi po instalacii systemu este
> nieco vyladovat. Kopec z toho vyladovania sa da spravit out-of-box.

opat ma moznosti: vybrat si distribuciu ktora to umoznuje;
zaplatit/zavolat si niekoho kto to vie; polozit vhodnejsie otazku
v liste; podielat sa na doplneni takejto funkcionality do niektorej
distribucie; spravit vlastnu distribuciu ktora to dokaze; zmierit sa so
sucastnym stavom.

netvrdim, ze toto su veci ktore su v linuxovych ditribuciach dokonale,
ale tiez si nemyslim ze to opravnuje ludi, ktori si to nedokazu/nechcu
vyladit k svojej spokojnosti dostupnymi prostriedkami, pisat kategoricke
tvrdenia o tom, ako su zle unixove desktopove systemy, lebo nepouzivaju
"akceleracne moznosti grafickych kariet".

--
Linux 2.4.20-2mdk
Mandrake Linux release 9.1 (Cooker) for i586