[linux] Po rocnom uzivani LINUXu

Juraj Bednar juraj na bednar.sk
Čtvrtek Leden 16 18:04:05 CET 2003

Ahoj,

> nechcem diskutovat o tom, ci je mikrokernelovy navrh vhodnejsi, ako iny,
> pretoze do toho az tak nevidim aby som o tom diskutoval. na co som
> chcel poukazat je to, ze nepopieratelne niekde velmi blizko jadra NT
> systemov (zrejme aj inych) sa nachadzaju optimalizacne kody pre iste
> aplikacie, ktore potom vdaka tomu bezia objektivne relativne rychlejsie.

jasne, to je humus. ja som len spominal to, ze nie je pravda, ze graf.
prostredie bezi na urovni kernelu.

> tym som chcel vyjadrit nadej, ze takychto nesystemovych zasahov sa
> v pripade unixovych systemov nedockame len koli tomu, ze desktopovy
> pouzivatelia chcu "rychlejsie" kde/gnome etc.

som za :).

> ja to tiez neviem dokazat pretoze nie som programator, ak to ale vie
> dokazat ten kto podsuval takuto uvahu, tak som od neho ziadal argumenty
> a merania ktorymi to moze dokazat, nic viac. ak to dokazat nevie, tak
> potom jeho tvrdenia maju vaznu trhlinu a zakladaju sa na domnienkach
> a subjektivnych pozorovaniach.

:).

Goedelov teorem http://www.ltn.lv/~podnieks/gt5.html#BM5_3  hovori, ze v
kazdom systeme (neskor bolo dokazane aj pomocou turingovych strojov,
cize to plati aj na pocitace), ktory splna par zakladnych veci su
pravdive tvrdenia, ktore nie je mozne dokazat v ramci toho systemu.

Okrem toho neviem, ci si nieco niekedy o programoch dokazoval, ale
moze to byt niekedy dost neprijemne (mam z toho dve skusky). Takze to,
ze nieco nevie dokazat vobec neznamena, ze je to zalozene na dohadoch.
Niekedy clovek vie, ze nieco je intuitivne spravne a ma pravdu. Cize to,
ci niekto nieco vie alebo nevie dokazat vobec neznamena, ze nema pravdu
alebo ze sa jeho tvrdenia stavaju na dohadoch (hore na tej linke mas
toho exaktny matematicky dokaz, ked uz si s nimi zacal :)))))).

> opat ma moznosti: vybrat si distribuciu ktora to umoznuje;
> zaplatit/zavolat si niekoho kto to vie; polozit vhodnejsie otazku
> v liste; podielat sa na doplneni takejto funkcionality do niektorej
> distribucie; spravit vlastnu distribuciu ktora to dokaze; zmierit sa so
> sucastnym stavom.

ano :).

> netvrdim, ze toto su veci ktore su v linuxovych ditribuciach dokonale,
> ale tiez si nemyslim ze to opravnuje ludi, ktori si to nedokazu/nechcu
> vyladit k svojej spokojnosti dostupnymi prostriedkami, pisat kategoricke
> tvrdenia o tom, ako su zle unixove desktopove systemy, lebo nepouzivaju
> "akceleracne moznosti grafickych kariet".

to je sice pravda, ale nemozes mat za zle novacikovi, ktory si
nainstaluje linux a subjektivne vidi, ze to ide pomalsie ako windows sa
opytat, co ma s tym spravit :).

      Pekny den,

         Juraj.