[linux] Uctovny SW pod Linuxom (LONG)

M.F. PSIkappa psi na talker.sk
Středa Leden 22 11:19:39 CET 2003

hmm, nechcem robit reklamu, ale minimalne ABRA G3 ma nielenze podporovanu
verziu pre linux, ale je aj v sulade so slovenskymi zakonmi (maju
slovenske zastupenie, certifikat od auditorov).
Aby som to este upresnil a nemusel vypisovat dalsie 2 maily:
- server bezi pod linuxom v absolutnej pohode (FireBird)
- klient bezi pod wine a kedze to pisu v Delphi, tak prislubili, ze tento
rok bude aj cisto linuxovy klient.

Inak co myslis pod pojmom v sulade so slovenskymi zakonmi ?
Aspon u vacsich ekonomickych softoch plati to, ze sa veci dotvaraju priamo
na mieru zakaznikovi. Takze napr. si musis na zaciatku vytvorit uctovnu
osnovu, zadefinovat polozky ako napr. DPH, mzdove odvody, definovat
bankove ucty...

Ked kupis aplikaciu, tak to mas vacsinou skoro holu DB a nejaky engine,
ktory by mal byt navrhnuty dostatocne flexibilne, kedze u nas a v
okolitych statoch sa dost casto menia zakony s tym spojene...

Preto sa aj dost vela zakaznikov napali, ked kupi novy uctovny soft bez
podpory a potom sa stazuju ze to nefunguje a nic to nevie...

A ked si zaujimavy klient, tak myslim si ze pre cesku firmu nieje problem to
prerobit na slovenske podmienky, kedze na 99% nemusia robit skoro ziadne
zmeny v aplikacii, jedine zeby si chcel, aby to na teba hovorilo po
slovensky...
Navyse vzdy je velka vyhoda ak lokalny admin vo firme rozumie problematike
a softu a ma prava a schopnosti si danu aplikaciu upravovat na potreby
danej firmy.

Jedine co ma napada v sulade so slovenskymi zakonmi je ze takyto soft by
mal mat certifikat od nejakej auditorskej spolocnosti ... Ale zas z praxe
vieme, ze ked mas certifikat od niekoho z velkej trojky, dajme tomu v
cechach, tak slovensky auditor to zoberie ako fakt a nebude sa dalej o to
zaujimat, kedze kto by sa chcel postavit proti niekomu z velkej trojky...

A je fakt pravda, ze vacsina tych softov na tej stranke pise, ze maju
linux verziu, ale myslia tym, ze im DB bezi na linuxe a klient je win.

Inak u nas vo firme bezime ucto na linuxe, bohuzial vyrobca toho softu
neziskal dostatocny pocet zakaznikov a skoncil s vyvojom a podporou, ale
kedze sme boli jeho posledny zakaznik a robil som portaciu z SCO
na linux, tak mam zdrojaky a pre vlastnu potrebu si mozeme robit upravy.
Bohuzial nemozem to dalej distribuovat.
Len pre info: server Informix 7.3, aplikacia pisana vo 4GL, klient -
terminalova emulacia VT220 (putty chodi v pohode)

Uff, ale to uz zacina byt dost OT, takze koncim.

--
`)_|_('       PSIkappa
   I k        psi _at_ talker.sk