[linux] Uctovny SW pod Linuxom (LONG)

Ján S(ós( janko na slovakiatravel.sk
Středa Leden 22 15:10:18 CET 2003

Marcel Telka wrote --- napísal::

>Hm. Ak si dobre pamatam, nebola vyslovene rec o podvojnom uctovnicte.
>Na druhej strane sa moze stat, ze aj "jednoclovekovy podnikatel" musi
>viest podvojne uctovnictvo.

Pokial sa jedna fakt o maleho podnikatela s jednoduchym uctovnictvom
osobne by som to riesil tabulkou v OpenOffice, alebo "web aplikaciou".

>Ok.

Certifikovana musi byt urcite registracna pokladnica, ktora je casto
prepojena na pokladnu a nasledne na uctovnictvo. Preto je vhodne mat
toto od jedneho dodavatela, aj ked to nieje nevyhnutne.

Pri danovych kontrolach je vyhodou certifikovany program, a tiez pre
spolupracu napr. s bankami, ktore casto vyzaduju svoje tlaciva, ale su
ochotne akceptovat vystupy z niektorych programov.

Osobne som prechadzal mozno cely zmienovany zoznam programov a nasiel
som este ine ucta, ale zatial mi nevyhovel ani jeden. Aj ked sa ABRA
najviac blizi mojim predstavam, chyba mi klient pre DOS v G3. A tiez je
pravdepodobne, ze ako mnohe ine firmy asi tiez budu ustupovat od tejto
platformy a ani sa nebudu snazit vyvijat klientov pre textove konzoly.
Moj osobny nazor je, ze uctovnicke programy by nemali byt tvorene pre
windows resp. x-window.

>Moj nazor:
>Projekty typu Tucniak by sa IMHO mali zamerat prave na male firmy.

Moj nazor:
Uctovnicke programy musia byt tvorene pre konktretnych klientov - ich
zakladny vyvoj by nemal trvat dlhsie ako rok.
Uctovnicky program by mal byt tvoreny tak, aby nebol viazany na jednoho
tvorcu (nemusi byt nevyhnutne open source) ani konkretneho uzivatela.
Nesplnenie tychto pravidiel vedie k zaniku dodavatela, nasledne
neexistencii podpory a nasledne uctovnici nemaju zaujem o takyto produkt.