[linux] OT: Chyba disku ?

Frantisek Repkovsky repkovsk na magic.allianz.sk
Čtvrtek Leden 23 11:37:25 CET 2003

Ahoj,

On Thu, 23 Jan 2003, J. Matej wrote:

> Zdravim Vas,
>
> Mozete mi prosim poradit s nasledovnym ?
> - mam dva disky, (jeden vyberatelny).
>
> Pustil som linux a vypisovalo to tieto chyby pri starte (a ani
> nenastartoval):
> -----------------
> Partition check:
> ide_dmaproc: chipset supported ide_dma_timeout func only: 14
> hda: status timeout: status=0xd0 {Busy}
> hda: drive not ready for command
> ide0: reset: success
> hda: irg timeout: status=0xd0 {Busy}
> end_request: I/O error, dev 03:06 (hda), sector 15466767
> [...]

To vyzera ako problem s dma. MDK ma standardne zapnute dma v kerneli a ja
som mal tiez podobny problem s jednym starsim diskom. Musel som pri boote
vypnut dma, aby sa linux nastartoval. Skus v lilo boot zadat:

linux ide=nodma

S pozdravom

Frantisek Repkovsky