[linux] VYRIESENE: GPRS a PPP problem

Marek Podmaka marki na host.sk
Čtvrtek Leden 23 12:43:30 CET 2003

Hi!

Tak po dlhsom hladani sa mi to podarilo rozbehat. Pomohol jeden prispevok
z archivu linux-cz a par GPRS-HOWTO.

Moj hlavny omyl bol v tom, ze som si myslel, ze sa cez PPP pripajam na
EuroTel. V tom HOWTO som sa docital, ze to PPP konci uz v telefone! Takze
PPP bezi len medzi PC a mobilom. Mobil potom posiela "normalne" IP pakety
cez GPRS/GSM siet nejakym ich vlastnym protokolom. Takze vsetky problemy
boli sposobene implementaciou PPP v mobile a nie u EuroTelu. Dost mobilov
ma napriklad problemy s kompresiou, tak je vyhodne vsetku kompresiu vypnut
(ani ju vlastne netreba, ked PC<->mobil ide 115kbps). Mne stacili tieto
volby pppd:

novjccomp
novj

Potom v tom HOWTO som este zistil, ze niektore telefony maju problem s
framingom, co riesi tymto v /etc/modules.conf:

options ppp_async flag_time=0

Neviem sice co to presne to znamena, ale po tychto 2 zmenach.mi to uz fici
uplne v pohode. Este som s tym neexperimentoval, aby som zistil, co z toho
vlastne pomohlo. Ak to nebude stacit, tak treba disablovat este aj ostatne
kompresne protokoly v pppd.

Rychlost bola celkom slusna - tych 3.5-4.2 kb/s to islo. Upload ide
samozrejme len tych 9.6 kbit/s (predpokladam, teoreticky by mohlo ist aj
14.4, zalezi na nastaveni operatora).

Darkie, takze ani Ty si sa nepripajal cez PPP na orange, ale iba na svoj
telefon, takze skus menit vsetky mozne nastavenia pppd a hadam to
rozbehas...

--
   bYE, Marki <marki na nexin.sk>