[linux] aplikacny server

Dezider Gora gora na wittmann.sk
Čtvrtek Leden 23 15:22:06 CET 2003

Jan Nemsak wrote:

> [...]
> robit v KDE, mozu mat pusteny openoffice, konqueror, evolution,
> jednoducho konfortna praca s konfortnymi programmi na linux desktope.
> Teraz mi ide o to, aky hardware to zvladne.
> Plus mam este jeden problem, ze mame strasne vela mailov, s ktorymi sa
> aktivne robi, cca 800 MB, teraz sa k nim pristupuje cez imap a pouzivam
> sendmail + klasicky imap-2002 a maily su ulozene a mailbox formate.
> Tento system ulozenia dat dost zatazuje nas terajsi server, nie je nieco
> ako ukladat maily do mysql a potom ich citat z mysql nejkym imap

No, ja mam momentalne pod rukou mobo Asus A7M266-D s dvomi Athlonmi MP 2000+
(interny takt 1666MHz), 1GB DDR266 ECC RAM, 3x U160 18GB Maxtor, no a system
je o inom (win2k). Ale mam na nom server + TS, ktory absolutne spolahlivo
utiahne 5 luserov (viac netestovane, lebo nemam lic...). Vacsina prace je s
access tabulkami o velkosti 150-300mb, ktore su spracovavane do OLAP kocky.
Zelezo je zatial absolutne v pohode, rychost prace aj pri sucansej robote
5ich je rychlejsia ako na lokali P4 1.7. A cena toho zverstva nie az taka
brutalna ako v pripade Xeonov.
Ale videl som niekde odkaz na QUAD dosku pre IP4!!! Takze, cesta k
rozsirovaniu je mozna....
Kazdopadne takeho zelezo by mohlo stacit. Najkritickejsia je v tomto pripade
pamat. Cim viac, tym lepsie.
Co sa tyka diskov, tak jednoznacne SCSI, aj bez raidu by to malo stacit.
Odporucal by som prechod na Courier imap - pouziva maildir format, je omnoho
rychlejsi ( mam userov s  4GB mailboxom, a bez reptania na rychlost (u mna
qmail+couriet-imap).

hth,
    Gore.