[linux] Winbind

Dezider Gora gora na wittmann.sk
Úterý Leden 28 20:57:44 CET 2003

NIE.
winbind chodi absolutne spolahlivo a v pohode aj bez PAM. ( moj config )
Zabudol som dodat, ze do /etc/nsswitch.conf musis pridat dva zapisy:
# Begin /etc/nsswitch.conf

passwd: files winbind
                    ^^^^^^
group: files winbind
                 ^^^^^^
shadow: files

publickey: files

hosts: files dns
networks: files

protocols: db files
services: db files
ethers: db files
rpc: db files

netgroup: db files

# End /etc/nsswitch.conf

To je cely moj nsswitch.conf, a cely system ide ako vino. Nemam absolutne ziadny
pam na masine ( distro LinuxFromScratch ), a nemam problem s winbindom ani so
sambou a na linuxovej masine neexistuje jediny user v subore smbpasswd.
V dokumentacii mas presne napisane a rozdelene na dve casti, ci chces robit
autentikaciu s alebo bez pam.
Bez pam, musis nakopirovat nss_winbindd.so do adresara, ktory mas v ldconfig,
vyrobit symlink na nss_winbindd.so.2 a spusti ldconfig, aby ju vedel najst.
Potom pridat spomenute dva zapisy do nsswitch.conf, a musi to ist.
Ja osobne by som sa do uprav pam.d nepustal - na to som este prilis slaby....
Kazdopadne, nejaky vypis z logu by pri hladani chyby pomohol....

' templatate homedir = /home/%D/%U '
Co sa tyka domovskych adresarov, tam som si nie celkom isty, ale najprv by bolo
dobre zistit, ci winbind ide sam osebe a vie autentikovat luserov. Prejdem si
docs, a skusim to u seba nejako rozchodit.
hth,
    Gore.