[zelinka na math.muni.cz: Re: [linux] Latex]

Čtvrtek Červenec 10 14:56:15 CEST 2003

----- Forwarded message from Jiri Zelinka <zelinka na math.muni.cz> -----

Date: Thu, 10 Jul 2003 14:48:41 +0200
From: Jiri Zelinka <zelinka na math.muni.cz>
To: cavojsky na soria-grey.sk
Subject: Re: [linux] Latex

Marian Cavojsky wrote:

> [...]

Predne prikaz \usepackage[latin2]{inputenc} zajisti jen spravne
zpracovani podle kodovani vstupniho souboru.
Problem je jinde a sklada se ze dvou veci:

Jednak je to pouziti programu cslatex misto latex. Ten krome jineho
obsahuje vzory pro deleni ceskych a slovenskych slov.

Druhou veci je pouziti stylu slovak.sty - ten obsahuje napr. slovenske
nazvy nadpisu kapitol apod.
Prikaz \usepackage[slovak]{babel} zajisti pouziti tohoto stylu
z baliku babel, lepsi je ovsem pouziti prikazu \usepackage{slovak},
kterym se zpracuje soubor slovak.sty vytvoreny v ramci cstug. Ten je
daleko lepe prizpusoben narodnim zvyklostem, obsahuje napr. definici
uvozovek \uv podle nasich zvyklosti. Soubor slovak.sty je ovsem treba
mit v adresari, ktery se prohledava driv nez babelovsky adresar nebo je
mozne babelovsky soubor prejmenovat. U mne je umisteni souboru
nasledujici (sice pod MSW, ale predpokladam, ze je to podobne i pod
Linuxem - patrne /usr/neco/atd.):
\texmf\tex\generic\babel\slovak.sty - babelovsky
\texmf\tex\csplain\slovak.sty - z cstugu
Spravny soubor je mozne najit napr. na www.cstug.cz, ftp.cstug.cz, ale
momentalne se na ne nemuzu prihlasit, jinak bych napsal presnou adresu.
V pripade potreby muzu soubor poslat mailem.

Zdravi Jiri Zelinka

----- End forwarded message -----