[linux] Latex

Zdenek Wagner wagner na cesnet.cz
Čtvrtek Červenec 10 15:32:27 CEST 2003

On Thu, 10 Jul 2003, Petr Sojka wrote:

> Na EuroTeXu 03 predminuly tyden doslo mezi Petrem O. a Frankem M.
> k rozprave/dohode, ze pokud opravdu
> je tak nezbytne aby czech.sty podporoval i vice kodovani
> fontu v jednom dokumentu (coz je IMHO jediny duvod zdrzovani
> unifikace obou czech.sty stylu byt to vyuzije tak promile uzivatelu),
> tak si czech.sty predefinuje potrebna nizkourovnova makra LaTeXu
> tak, aby to mozne bylo.
>
> Takze pokud opravdu nepotrebujete ruzne kodovana pisma v jednom
> dokumentu, muzete si vystacit se standardnim latexem (konfigurovanym
> ale samozrejme pro slovenstinu (vzory deleni apod.)).

On je tam jeste druhy problem: kdyz se pri generovani formatu nacitaji
vzory deleni, tak musi byt v 8bitovem kodovani, nelze pouzit soubor s
TeXovymi sekvencemi. Je tedy nutne pri generovani formatu vybrat vstupni
kodovani, a tech se v soucasne dobe pouziva 5 ruznych. cslatex ma na to
opravu, hlasil jsem to priblizne v roce 1999 jako bug, ale nebylo to
prijato, protoze zadny jiny jazyk (snad s vyjimkou jeste rustiny) nema
vice vstupnich kodovani, a kdyby to prijali, bylo by generovani formatu
trosku pomalejsi. Nejde tedy jen o czech.sty/slovak.sty.

Zdenek Wagner
e-mail: wagner na cesnet.cz

         http://icebearsoft.euweb.cz