[linux] Chybajuce kernel moduly pre tlac cez paralerny port

Ondrej Jombik nepto na pobox.sk
Neděle Červenec 13 21:44:10 CEST 2003

On Tue, 8 Jul 2003, M.F. PSIkappa wrote:

> skusal si uz nieco ako echo "blabla" > /dev/lp0 ?

Takze, najskor som zistil, ze nemam vykompilovany lp.o modul. Upgradol
som rovno jadro na 2.4.21 a skompiloval aj s tymto modulom. Ked vsak
zadam

    echo "test" > /dev/lp0

tak to ostane len vysiet, tj. prikaz sa neukonci. Na tlaciaren nepridu
ziadne data. Myslel som, ze su zle zapojene kable, tak som to
okontroloval. Zda sa vsak, ze problem bude inde.

> Funguje ti paralelny port ? Nemas ho zakazany v bios-e alebo nemas tam
> nejako irq koliziu ? V dmesg mas nejake hlasky o tom ako ti identifikuje
> paralelny port ?

Toto je extrakt z `dmesg`:

    parport0: PC-style at 0x378 [PCSPP(,...)]
    lp0: using parport0 (polling).

Vravis IRQ? To je zle, pretoze zda sa, ze moj parport nema ziadne
pridelene:

    [root na Maxim my-ppp]# cat /proc/interrupts
               CPU0
      0:    3306770          XT-PIC  timer
      1:          3          XT-PIC  keyboard
      2:          0          XT-PIC  cascade
      8:        259          XT-PIC  rtc
     10:    1562304          XT-PIC  eth0
     14:     167919          XT-PIC  ide0
     15:         10          XT-PIC  ide1
    NMI:          0
    ERR:          0
    [root na Maxim my-ppp]#

Myslim, ze prave toto bude ta chyba. Hm?

--
  _/|   Ondrej Jombik - nepto na php.net - http://www.nepto.sk - OJ812-RIPE
 <_  \  Platon SDG - open source software development - http://platon.sk