[linux] MX zaznamy a viac domen na mail

Peter Mikeska mikeska na alcatel.sk
Středa Červenec 23 14:46:06 CEST 2003

  cafo, mam taky problemik ;))
  v jednej firme ktora pouziva adresy meno na firma.sk maju 4 rozne
  lokacie po slovensku. Na kazdej su usery co maju rovnake adresy v
  tvare meno na firma.sk, ako sa da spravit aby si mohli posielat medzi
  sebou na lokalnom servery a nemuselo to ist cez hlavny.
  Ako mail server je qmail+vpopmail,

                                      |-------firma2.sk neo@,trinity@
  ===internet------firma.sk(main)-----
                                      |-------firma3.sk  smith@

vsetci (neo,smith, trinity) maju primarne schranky na servery firma.sk
v tychto schrankach je nastavene aby smerovalo postu na neo na frma1.sk
schranku.
neo ked pise trinity tak ked posle na trinity na firma.sk ide to z firma1
na firma.sk a odtial zae spet na firma2. A tu je moj problem, ako
spravit aby posta ktoru napise neo na firma.sk na trinity nesla cez hlavny
server. Problem je ze nemozem userov donutit aby si pisali na
trinity na firma2.sk, ked dam aliasdomain na firma2.sk ze je to firma.sk
tak je to OK ale zase nejde posta na smith na firma.sk.

Proste problem je ze za trafic sa plati, a potrebujem aby si postu
medzi sebou presypali bez toho aby to cestovalo horedole.
skusal som v qmaili smtproutes subor, valiasdomain. a volako sa nefiem
vysomarit. ma niekto s tym skusenosti.

ps> da sa to spravit ked ma firma2.sk v subore .defaultdomain
ps> firma2.sk tak ponapisani mailu na neo bez @firma.sk , len cisto
ps> meno , tak qmail dohodi toto meno a ide to.

podobne som to riesil cez treti stroj,ktory pridal adresu a
preposlal,

--
S pozdravom
 Peter                          mailto:mikeska na alcatel.sk