[linux] Xy gpm kdm gdm ... pod rootom?

peter Fodrek fodrek na kasr.elf.stuba.sk
Čtvrtek Červenec 24 07:50:51 CEST 2003

----- Original Message -----
From: "Peter N. Vargo (LTS)" <konfery na lentus.sk>
To: <linux na lists.linux.sk>
Sent: Wednesday, July 23, 2003 6:48 PM
Subject: [linux] Xy gpm kdm gdm ... pod rootom?

> pekny den.
>
> Vcera mi tu niekto celkom logicky odporucal nespustat uvedene pod rootom.
> Z toho mi vyplyvaju otazky:
> moze gpm (nie gdm) predsa bezat pod rootom?

Samozrejme ze to ide...

> ak Xy pojdu pod rootom - hrozi co?

Hrozi v pripade chyby root-a cokolvek (rm -rf /). taketo nieco vsak mioze
vyvolat aj chyba v X server-i (XFree86) alebo akejkolvek aplikacii npar. mne
aplikacia co bezi len pod root-om (ioctl,....) ked spadne odpali driver ku
karte az do reboot..

> ak nepojdu - ako to to spravit? + ak pojdu pod user1, moze to vyuzit aj
> user2? ak ano, nebude mat vlastne Xy, kt. zaberu dalsiu pamat?

Tak pozor tebe asi nie je znamy princip X-Window... tam mas X-server (HW ci
SW schopne komunikovat X-protokolom s pristupom k display-om, mysou a
klavesnicou + niecim dalsim = cize u teba  je X-Server-om ta udajne diskless
station a nna nej beziaci X-Server SW) aaplikacia bezi na Unix-e(Linux je
podla SCO udajen nepovoleny klon Unix-u) a posiela X-Server-u cosa ma
zobrazit a od X-Server-a prijma co urobil uzivatel -klik, stalcenie klavesy
a pod.. Cize suma sumarum Kod aplikacie je v pamati Unix-u len raz a data
pre kazdeho user-a zvlast... a X-Server bezi na kazdej masine...

Asi tolko

Peto...