[linux] Qmail smtp auth problem - VYRIESENE!!!!

Dezider Góra gora na wittmann.sk
Čtvrtek Červenec 31 16:31:34 CEST 2003

V jednoduchosti je krasa!!!!! Cely tento problem bol zalozeni na
"mensom" nedostatku informacii....
Preluskal som sa cez pol roka listu smtp-auth, a KONECNE som narazil na
to, co som potreboval....
Cele je to az neskutocne jednoduche a elegantne....
Pokial sa pouzije smtp-auth patch na qmail, tak tento patch prida
moznosti autorizacie pre qmail-smtpd.
Potom, staci len upravit spustaci skript pre qmail-smtpd, aby posuval
!3! parametre pre qmail-smtpd,
kde prvy paramter je fdqn domeny, druhy je nazov programu (
checkpassword a ekviv.), ktory overuje
spravnost poslanych udajov, a treti je program, ktory vrati 0 v pripade,
ze autorizacia je v poriadku.
Qmail ovsem nevyzaduje autorizaciu, ale ju umoznuje.
V pripade, ze je qmail bezi pod supervise a tcpserver, caro tohoto
patchu spociva v tom, ze v pripade uspesnej
autorizacie nastavi hodnotu RELAYCLIENT="" pre spustenu session.
Tzn., ze v tcp.smtp staci jediny zapis:
:allow
Samozrejme je mozne, uviest rozsahy adries, z ktorych nebude potrebna
autorizacia, a relaying bude umozneny
192.168.10.:allow,RELAYCLIENT=""
Toto je ABSOLUTNE ROVNE uspesnej autorizacii. Cize plati - bud tcp.smtp,
alebo login. Prednost ma tcp.smtp.
V praxi to znamena, ze neautorizovani klienti mozu poslat mail na vsetky
domeny, ktore su v rcpthosts, a ti, ktori sa
uspesne autorizuju, maju v podstate open relay...
Takze ak v rcpthost je uvedena jedine lokalna domena, vsetci luseri SU
PRINUTENI autorizovat sa, pokial chcu
odoslat mail "von".... Inac dostanu 5.5.3 :-)

Dufam, ze to niekomu pomoze...

snipped from:
http://list.elysium.pl/pipermail/smtpauth/2003-March/000889.html
----
Let me explain how the SMTP-Auth patch works:

1. It puts hooks in the ESMTP session for authentication
2. It takes the value it gets from the authentication challenge/response and
checks it using the specified "checkpassword" program.
3. If that jives, it temporarily sets the RELAYCLIENT environment
variable to
allow "relaying" for the current session.
----

--

s pozdravom,
Góra Dezider