[linux] pop3 content scanner

Rybarik, Michal mrybarik na tronet.sk
Čtvrtek Červenec 31 17:20:53 CEST 2003

> mam v lokalke notebook s outlookom bez antiviru a dajme tomu
> pop3.freemail.co.kr (nejaky korejsky freemail :))).
>
> Ako spravim pre usera transparentne to, ze ked sa cez
> notebook konektne
> na ten pop3.freemail.co.kr, tak mu to oskenuje mejly,a le s
> tym, ze ked
> ten notebook zoberie inde (napriklad domov a konektne sa cez
> ISDN), tak
> sa bez zmeny nastavenia konektne na pop3.freemail.co.kr (aj ked
> mu to neskontroluje maily).

nechces nijaku trivialnu vec. aby to bolo transparentne, musel by si
odchodzie spojenie z LANky na port 110 nasmerovat na pop3 proxy. to vsak
musi spravit spojenie na cielovy server, ale kedze v ramci pop3 protokolu
sa meno serveru neprenasa, muselo by byt zadane natvrdo v pop3 proxy (a
tudiz by to fungovalo len voci jednemu pop3 serveru, jedine ze by sa definoval
server k paru meno+heslo v konfiguracii proxy) alebo by sa musela ulozit ip
adresa z paketu pred prepisanim destination ip a potom pouzit v proxy.

imho je najjednoduchi sposob hodit na ten notebook nod32_pop3 alebo
podobny soft. ak chces silou-mocou riesit to na gw, odporucam pozriet
http://christophe.delord.free.fr/en/popf/index.html co je pop3 antispam proxy
v pythone.

ha, a prave som sa doguuglil k pop3vscan, co sa uz blizi tomu co chces, je to
plne transparentny pop3 proxy server ktory spolupracuje s iptables a odtial si
berie original destination. http://pop3vscan.sourceforge.net/ spolupracuje s
kasperky antivirus a je to v c-cku, gpl, pri troche snahy sa bude dat upravit
pre clamav.

a ked najdes nieco lepsie a podelis sa o to, nebudem sa hnevat ;o) seeya