[linux] problem s pravami a skupinami

jandrejkovic na fvs.upjs.sk jandrejkovic na fvs.upjs.sk
Středa Červen 4 15:25:44 CEST 2003

Ahojte,

mam takyto problem v AIXe, no myslim ze v Linuxe bude riesenie podobne:

Pouzivatelia su rozdeleni do dvoch skupin (groups): privil a common

Ti, ktori patria do privil, patria zaroven aj do common, opacne to
neplati.

Pouzivatelia privil maju pravo citat subor /var/data/subor (tento subor
patri do skupiny privil)

Pouzivatelia common tento subor citat nevedia, ale chcel by som aby mohli
pouzivat script /usr/bin/getdata ktory by vedel precitat /var/data/subor,
ale vypisal by len niektore informacie.

Moja otazka je: Ako nastavit prava a skupiny tak, aby pouzivatelia common
aj nadalej nemali pravo citat subor /var/data/subor, ale mohli by spustit
/usr/bin/getdata, ktory by im vypisal z /var/data/subor len niektore
informacie?

Vopred dakujem za akykolvek napad.

S pozdravom,

Janci alais Tofu