[linux] problem s pravami a skupinami

Andrej Hosna Andrej.Hosna na iblsoft.com
Středa Červen 4 15:32:34 CEST 2003

On Wednesday 04 June 2003 15:25, jandrejkovic na fvs.upjs.sk wrote:
> [...]
> neplati.
>
> Pouzivatelia privil maju pravo citat subor /var/data/subor (tento subor
> patri do skupiny privil)
>
> Pouzivatelia common tento subor citat nevedia, ale chcel by som aby mohli
> pouzivat script /usr/bin/getdata ktory by vedel precitat /var/data/subor,
> ale vypisal by len niektore informacie.
>
> Moja otazka je: Ako nastavit prava a skupiny tak, aby pouzivatelia common
> aj nadalej nemali pravo citat subor /var/data/subor, ale mohli by spustit
> /usr/bin/getdata, ktory by im vypisal z /var/data/subor len niektore
tak ze bniarka /usr/bin/getdata bude suid groupnuta na skupinu privil
chmod g+s /usr/bin/getdata
chgrp privil /usr/bin/getdata
user z groupy common si pusti binarku/script a ten zmeni gid na privil
inaq skonzultuj nejaku security booksu z dovodu toho aby si sa dozvedel o
bezpecnostnych rizikach tohoto riesenia.
Adino