[linux] problem s pravami a skupinami

Marian Gasparovic marosg na yahoo.com
Středa Červen 4 16:35:49 CEST 2003

Ak som to dobre pochopil, tak sa potrebujes zoznamit s
teoriou okolo setuid programov, to su take, ktore pri
ls -l vypisu nielen 'rwx', ale aj 's'. (napr.
/bin/umount,/bin/su a pod)
Daju sa tak nastavit iba programy, skripty nie.
Program spravi vnutri to, ze zmeni svoje uid alebo
euid alebo ako to je. Skratka ja spravim program,
ktory cita moje data, ty na ne pristup nemas, ale ked
program spustis, tak ten bezi akoby som ho spustil ja
a teda citat moze.