[linux] apache a nfs

Čtvrtek Červen 5 08:40:05 CEST 2003

-> ak niekto vie poradit s $SUBJ, tak budem velmi rad.
->
-> Situacia:
-> Apache webserver poskytuje pouzivatelom data, ktore ma pripojene cez nfs
-> z ineho servera.Ale aj pri relativne malom pocte poziadaviek to vyzera takto
->
-> CPU states:   3.5% user,  96.5% system,   0.0% nice,   0.0% idle
->
-> a load sa drzi aj viac ako 10

je to na nfs klientovi alebo serveri? co ta druha masina?

-> Pokus o prenos velkeho suboru napr. cez scp ide strasne pomaly. Ak
-> stopnem apacha, tak to ide krasne rychlo.

co vsetko robi apache? moze to byt napriklad logovanim po NFS, a moze nad
NFS vykonavat nejake operacie ktore by naozaj nemal... zalezi od configu...
mozno keby si si ho stracol v debug rezime, pomohlo by to.

-> Zataz na sietovkach je pri normalnom behu v pohode od 1-2MBit/s.

a napriek tomu je vysoky load?

-> Nastavil som aj vacssie buffre pre sietovku v jadre. Robi to vsak
-> nadalej a na oboch interfejsoch.

mozno este vacsie buffre pre NFS v jadre, pripadne sa pohrat s mount
optionami pre NFS: rsize,wsize nastavit na 32KB, verziu NFS forcnut na 3 (ak
to obe masiny zvladaju), dvihnut atribut caching pripadne ine...
(pozri man nfs)
Warning: I don't wish to receive e-mail advertising to this address.
"To Boot or not to Boot, that's the question." [WD1270 Caviar]