[linux] apache a nfs

Dusan Stefanik stefanik na server2.alinet.sk
Čtvrtek Červen 5 09:15:49 CEST 2003

> je to na nfs klientovi alebo serveri? co ta druha masina?
druha masina sa tvari v pohode (2proc,hwraid,1GB RAM,nastavene buffre a
secko mozne...)

> -> Pokus o prenos velkeho suboru napr. cez scp ide strasne pomaly. Ak
> -> stopnem apacha, tak to ide krasne rychlo.
>
> co vsetko robi apache? moze to byt napriklad logovanim po NFS, a moze nad
> NFS vykonavat nejake operacie ktore by naozaj nemal... zalezi od configu...
> mozno keby si si ho stracol v debug rezime, pomohlo by to.

apache iba cita data cez nfs (loguje lokalne)
proftpd zapisuje, ale uzivatelia su limitovany rychlostou zapisu

> -> Zataz na sietovkach je pri normalnom behu v pohode od 1-2MBit/s.
>
> a napriek tomu je vysoky load?

> -> Nastavil som aj vacssie buffre pre sietovku v jadre. Robi to vsak
> -> nadalej a na oboch interfejsoch.
>
> mozno este vacsie buffre pre NFS v jadre, pripadne sa pohrat s mount
> optionami pre NFS: rsize,wsize nastavit na 32KB, verziu NFS forcnut na 3 (ak
> to obe masiny zvladaju), dvihnut atribut caching pripadne ine...
> (pozri man nfs)
s mount optionami som sa hral...nastavene 32KB, no_subtree_check...

asi budem musiet fakt tracenut apacha...