UTF DOS ASCII TXT convert * WAS * Re: [linux] Zmazanie riadku v subore (sed,awk)

NoSFeR nosfer na seznam.cz
Čtvrtek Červen 5 20:43:11 CEST 2003

Ked sme pri takychto "podivnostiach"
ak si TXT z W2K (sh_script) (ftpnem) do Debian, tak mam na konci riadku
"^M".

1. Preco?
2. ono to nie je ^M, pretoze ked dam dany stirng vyhladat/nahradit - "not
found" ci co (manualny vypis stringu)
2B. Ked ho pastnem s mysou, tak detto (ved to uz by malo fungovat, nie?)
3. ako zistit v akom "formate" (=kodovani!) je subor a ako ho
"prekonvertovat" do "normalneho" tvaru - t.j. z W2k na linux "bez
win-add-ons"

4.
Uvedeny subor - nazvime ho puk2 je jednoduchy shscript - ked ho spustim
vypise mi command not found (OK, kvoli tym "blbostiam" na EOL
mam aj puk1, kt. nikdy na winoch nebol a je OK (subory sa ciastocne lisia
obsahom - ale minimalne!) - nema ^M a "bezi" OK
ale vim puk2 mi ^M na EOL neukaze
diff puk1 puk2 > fff ^ vim fff - vtedy ^M na EOL vidim
PRECO??

5.
Z puk2 som manualnym mazanim posl. znaku na EOL vytvoril puk3
puk3 funguje, spusti sa, robi co ma
ale vim puk3 mi CELY obsah zobrazi sedobielo, kdzezto vim puk1 vimovsky
"ofarbickuje" :) stringy, premenne, prikazy, komentare etc.
je to aj po reboote!!, nehral som sa s nastavenim vimu a konzoly a UCEL maju
oba sbory rovnaky obsah priblizny
oba su root a maju rwxrxrx a inteprete sh a prvych X riadkov rovnakych
v com to moze byt ???
skor mi tu ide o to, ze mi to neda ;-)

dakujem vopred
nsfr