[linux] VIM

Peter Luciak luciak na host.sk
Čtvrtek Červen 5 21:07:43 CEST 2003

On Thu, Jun 05, 2003 at 08:43:13PM +0200, NoSFeR wrote:
> Hi,

Ahoj,

> pri riesenie problemu (vid moj iny dnesny thread) som sa dostal k tymto
> otazkam:
> (bez ohladu na to, ako sa vyriesi "problem s konverziou" kodovani TXT
> suborov)

	Aky problem s konverziou? Ja nativne editujem v UTF8 a bez
problemov aj iso-8859-2 a cp1250. :set fileencodings=utf8,latin2

> 1. ako VIM spravim posl X prikazov - napr. miesto dd mozem pouzit .
> ale co ak xcem prejst na posl. znak lajny a ten zmazat; cize "END+dd" - a to
> zopakovat X-krat

	Toto viem zatial len pomocou bodky. Skus $x (v normalnom mode ci
jak sa tomu nadava, proste nie v insert mode). Potom mozes pouzivat bodku
na opakovanie.

> 2. ako zmazem konkretne vzdy prvy / posledny  znak na lajne?

	^x

BTW: Pozri http://vim.sourceforge.net/ a tam "Tips". Je tam toho plno az sa
clovek niekedy divi co ViM dokaze (napr. namapovanie F3 na rot-13
zakodovanie celeho fajlu ;)

> tnx
> nsfr

nzc.