UTF DOS ASCII TXT convert * WAS * Re: [linux] Zmazanie riadku v subore (sed,awk)

Pátek Červen 6 08:01:34 CEST 2003

-> Ked sme pri takychto "podivnostiach"
-> ak si TXT z W2K (sh_script) (ftpnem) do Debian, tak mam na konci riadku
-> "^M".

-> 2. ono to nie je ^M, pretoze ked dam dany stirng vyhladat/nahradit - "not
-> found" ci co (manualny vypis stringu)

to nie je ^M, to je aascii znak CR poradove cislo 13, z klavesnice sa
prezentuje ako Ctrl-M (preto ^M) a v C sa oznacuje \r

-> 1. Preco?

pretoze DOS pouziva ako konce riadkov dvojicu CR-LF, autorom sa zrejme
nechcelo robit prekladanie pri vystupe na output zariadenia ako tlaciaren a
terminaly...

-> 2B. Ked ho pastnem s mysou, tak detto (ved to uz by malo fungovat, nie?)

ak to pastnes s mysou, mas velku sancu ze sa ti to prepise na ozajstne ^M

-> 3. ako zistit v akom "formate" (=kodovani!) je subor a ako ho
-> "prekonvertovat" do "normalneho" tvaru - t.j. z W2k na linux "bez
-> win-add-ons"

ak prenasas textrove subory, je najlepsie ich prenasat v textovom mode (vo
FTP ho zapnes prikazom ascii) a protokol sa uz postara o spravne prelozenie.

-> 4.
-> Uvedeny subor - nazvime ho puk2 je jednoduchy shscript - ked ho spustim
-> vypise mi command not found (OK, kvoli tym "blbostiam" na EOL
-> mam aj puk1, kt. nikdy na winoch nebol a je OK (subory sa ciastocne lisia
-> obsahom - ale minimalne!) - nema ^M a "bezi" OK
-> ale vim puk2 mi ^M na EOL neukaze
-> diff puk1 puk2 > fff ^ vim fff - vtedy ^M na EOL vidim
-> PRECO??

-> 5.
-> Z puk2 som manualnym mazanim posl. znaku na EOL vytvoril puk3
-> puk3 funguje, spusti sa, robi co ma
-> ale vim puk3 mi CELY obsah zobrazi sedobielo, kdzezto vim puk1 vimovsky
-> "ofarbickuje" :) stringy, premenne, prikazy, komentare etc.
-> je to aj po reboote!!, nehral som sa s nastavenim vimu a konzoly a UCEL maju
-> oba sbory rovnaky obsah priblizny
-> oba su root a maju rwxrxrx a inteprete sh a prvych X riadkov rovnakych
-> v com to moze byt ???
-> skor mi tu ide o to, ze mi to neda ;-)

rozne programy sa k suborom s riadkami oddelenymi CRLF spravaju rozne,
niektore su schopone pracovat aj s riadkami v DOS konvencii, niektore to
nezvladnu. A niektore editory sa prepnu do DOS rezimu kde sa spravaju akoby
to bol "normalny" subor, az na to ze ctaju aj zapisuju konce riadkov CRLF.

Warning: I don't wish to receive e-mail advertising to this address.
"One World. One Web. One Program." - Microsoft promotional advertisement
"Ein Volk, ein Reich, ein Fuhrer!" - Adolf Hitler