[linux] mailserver a firewall

Peter Mikeska mikeska na alcatel.sk
Pondělí Červen 9 12:16:25 CEST 2003

Dobry den, linux,

  cafo,
  potreboval by som nejake vseobecnejsie info o sposoboch
  implementovania mailservera do siete, teda ked mam firewall,
  vnutornu a externu siet, kde umiestnist mailserver ?
  Dat ho do DMZ ? ako pristupuju lokalni usery ako externy ? ak bude
  vo vnutornej sieti ako pristupuju externy usery ? Je vhodnejsie dat
  Internet >> FW >> DMZ >> FW >> Intranet alebo len Internet >> FW >>
  Intranet ?
  skor ma zaujima topologia ako implementacia. vase nazory , co je
  vyhodnejsie / bezpecnejsie.
  napr. externy si citaju majly fo firme cez VPN tunel, ale keby bol
  mailsr v DMZ mozu aj cez HTTPS.
  nejake linky co o tomp pojednavaju  a podobne , lebo nemozem najst
  to co potrebujem ;))

  dikes
        miki
--
S pozdravom
 Peter                          mailto:mikeska na madalh.sk