[linux] mailserver a firewall

Pondělí Červen 9 15:57:48 CEST 2003

On Mon, Jun 09, 2003 at 12:16:25PM +0200, Peter Mikeska wrote:
> Dobry den, linux,
cau

>   cafo,
>   potreboval by som nejake vseobecnejsie info o sposoboch
>   implementovania mailservera do siete, teda ked mam firewall,
>   vnutornu a externu siet, kde umiestnist mailserver ?
>   Dat ho do DMZ ? ako pristupuju lokalni usery ako externy ? ak bude
>   vo vnutornej sieti ako pristupuju externy usery ? Je vhodnejsie dat
>   Internet >> FW >> DMZ >> FW >> Intranet alebo len Internet >> FW >>
>   Intranet ?
>   skor ma zaujima topologia ako implementacia. vase nazory , co je
>   vyhodnejsie / bezpecnejsie.
No, s DMZ je to z hladiska dizajnu bezpecnejsie. Teoreticky moze v
horeuvedenom priklade byt prvy a druhy FW ta ista masina.

>   napr. externy si citaju majly fo firme cez VPN tunel, ale keby bol
>   mailsr v DMZ mozu aj cez HTTPS.
>   nejake linky co o tomp pojednavaju  a podobne , lebo nemozem najst
>   to co potrebujem ;))
Nenapisal si, akeho clienta pouzivate, pokial standart (pop3/imap), tak
existuju aj ssl a tsl varianty, ktore by mal zvladat kazdy normalny client
(ano aj Outlook), aj webmail, aj unixove clienty, a netreba VPN.

>   dikes
>         miki
S pozdravom,

gawk; grep; touch; unzip; touch; gasp; finger; gasp; mount; fsck;\
more; yes; gasp; umount; make clean; make mrproper