[linux] OT: Platby cez internet

Středa Červen 11 20:26:50 CEST 2003

On Tue, Jun 10, 2003 at 01:58:17AM +0200, Ondrej Jombik wrote:
> PayPal je naozaj vo svete (a v spojenych statoch obzvlast) rozsirena
> metoda posielania peniazi. Je oblubena aj medzi open source vyvojarmi.
>
> Mozno netreba chodit do Svajciarska, bude stacit Rakusko. Lenze otazne
> su poplatky za vedenie uctu a ine administrativne zalezitosti.
No, trochu to mozem okomentovat, lebo v Rakusku uz nejaky cas byvam. Studenti
to maju uplne jednoduche, ti maju u niektorych bank konta bez poplatkov.
Predpokladam ze poplatky, co musia platit nestudenti, su na urovni
slovenskych.

Rocny poplatok za kreditku (ktoru na ten paypal myslim treba) je okolo 54 EUR,
studenti polovicu.

Co je dost blbe, je prevod penazi do zahranicia, aj v ramci EU, pri 20 EUR
prevode do Nemecka kludne zaplatis 5 EUR bankovych poplatkov. Pri vyssich
sumach je to pomerne menej, ale s 2% zo sumy treba ratat. Tieto poplatky pri
platbe kreditkou resp. paypalom nastastie odpadavaju resp. su nizsie.

Na zalozenie konta staci pas, studenti este potvrdenie o navsteve skoly (ked
budeme v EU tak bude platit zrejme aj slovenske), potvrdenie o pobyte myslim
netreba.

Momentalne je tu ista bariera, a sice ze na slovenskom danovom urade by si mal
zahlasit, ze mas konto v zahranici, ako to bude po EU, neviem.

Konkretne mozem odporucit banky Erste a Bankaustria/Creditanstalt, eventuelne
aj Reiffeisen, ale s tou mam len malo skusenosti. Erste aj BA-CA maju internet
banking, ktory funguje v pohode pod linuxom (aby sme neboli az tak offtopic
:-)), BA-CA ma aj specialny soft "BusinessLine" pre ludi, ktori potrebuju
robit s kontom vela operacii, ten je naprogramovany ocividne v Centure a ide
len pod Windowsom, ale ma funkcny import/export a cez ten to mozes prepojit s
hocicim.

Aj ten paypal ide pod linuxom btw :-)

Konkretne informacie o poplatkoch za vedenie uctu sa iste daju zohnat cez
internet.

S pozdravom,

         The computer revolution is over. The computers won.