[linux] SAGATOR

Ing. Jan ONDREJ ondrejj na upjs.sk
Čtvrtek Červen 12 13:30:50 CEST 2003

Ahojte,

  zhanam nejakych testerov na program, ktory je branou medzi
postfixom a antivirom. Zatial to sice nepodporuje vela antivirov,
ale postupne planujem pridavat dalsie podla potreby.
Vpodstate ide o nahradu amavisu, u ktoreho mi niektore veci chybali.

Vyhody:
  - jednoducha podpora spustenia v chroote
  - modularna podpora antivirov/spamcheckerov
      - zatial podporuje clamav, stary nod32d, spamassassin
      - je mozne naviazat pred antivir niektory intrascanner,
        ktory moze napr. urobit MIME dekodovanie alebo dekompresiu
  - nepotrebujete ziadne dalsie moduly alebo specialne verzie perlu :)
      cele to bezi v pythone a vyzaduje python 1.5.2,
      doporuceny je ale python 2.2 (kvoli funkcii os.chroot)
  - moznost jednoducheho vratenia mailu z karanteny spat do fronty,
      resp. do mailboxu uzivatela

Dalsie info najdete na:
  http://www.salstar.sk/pub/antivir/sagator/README
  http://www.salstar.sk/pub/antivir/sagator/README.scanners

Momentalny stav projektu je taky, ze to na 99% nezahodi ziaden mail,
co sa tyka stability tak po spravnom nakonfigurovani to spracuvava
frontu bez cakania, v pripade, ze sa vyskytne nejaky problem,
nechava to postu vo fronte postfixu, takze by ste nemali v ziadnom
pripade prist o maily.

Ak mate zaujem pomoct pri testovani, tak sa mi ozvite podla moznosti
sukromne na mail a popripade mozeme dohodnut iny kontakt.

			Caute.

					SAL