[linux] getdate a nastavenie casu

Ondrej Jombik nepto na pobox.sk
Úterý Červen 17 00:15:31 CEST 2003

On Mon, 16 Jun 2003, Dezider Góra wrote:

> Mam win2k server, na ktorom mam Tobit TimeLan! (radiovy prijimac
> atomoveho casu z Nemecka ) , bezi na nom Win2k domain server,
> a chcem 4 linuxove servre synchronizovat na tento cas. Skusam na to
> pouzit getdate, ale vzdy mi to vyhodi nejaku ftakovinu.
> Prosim, moze mi niekto ozrejmit zakladne pojmy a ich vazby - ako to
> funguje v Linuxe?
> hwclock som zejme pochopil, ale mam problem s tym, ako si Linux
> vysvetluje casove pasma. Mam nastavene spravne pasmo Europe/Bratislava,
> ale mam chaos v tom, ci pouzivat UTC, alebo local.

Je to jedno. Len je nutne mat jasno v tom co sa pouziva a podla toho mat
aj nastavene prislusne aplikacie. Pozri treti riadok suboru
/etc/adjtime. Ja preferujem na hardverovych hodinach lokalny cas, ale
stretol som sa uz tiez so systemami s UTC a fungovali rovnako dobre.

Viac informacii o rozdieloch medzi systemovym a hardverovym casom
a moznostiach ich synchornizovania sa da najst tu:

http://platon.sk/article.php?27

Co sa tyka pouziteho softveru, tazko radit, toto si musi vybrat kazdy
sam. "getdate" nepoznam, ja totiz pouzivam vzdy "chrony". Funguje dobre
na perzistentne pripojenych serveroch i na dial-upe. Vie fungovat ako
server i client zaroven (co ja povazujem za vyhodu, no niekto iny by
mohol povazovat za nevyhodu). Lahko sa konfiguruje a zdrojaky su mi
celkom blizke (kedze som ich vela krat studoval), cize ak pride
k nejakemu vaznemu problemu, idem aj tam.

Prehlad o tom, co "chrony" dokaze a nedokaze sa da najst tu:

http://platon.sk/article.php?29

Vyssieuvedena situacie je pre mna ale aj tak trosku netradicna. Obvykle
totiz mam nizky stratum na Linuxovom alebo UNIXovom serveri, z ktoreho
sa cas distribuuje na klientov. Ak su tieto nahodou MS-Windows, tak
pouzivam Automachron. Funguje len ako klient, je free a ma uspokojivy
pocet funkcii.

--
  _/|   Ondrej Jombik - nepto na php.net - http://www.nepto.sk - OJ812-RIPE
 <_  \  Platon SDG - open source software development - http://platon.sk