[linux] Re: linuxovy zelenac - Dusand

Matej Pivoluska pivoluska na matfyz.cz
Pátek Červen 20 00:39:51 CEST 2003

Dňa Pi 20. Jún 2003 00:03 Marcel Telka napísal(a):

> Otazky typu "ktore XY je najlepsie" nie su vhodne, pretoze lahko
> rozputavaju flamewar.

Trochu humoru:
najlepsi mailovy agent je predsa tail -f /var/spool/mail/$USER

> Vo vseobecnosti plati, ze najlepsie je to, co ti najviac vyhovuje.

Presne. Poskusaj nejake veci a sam uvidis, co sa Ti paci a co nie. Ja si vsak
teraz predsa len dovolim urobit letmy nekompletny prehlad mailovych agentov,
ktore sa daju pouzit.

mutt, pine, elm - pre konzolu. Mutt je asi najsofistikovanejsi a
najpouzivanejsi, pine ma podla mna jednoduchsie ovladanie. Su vsak dost
zavisle na dalsich programoch (sendmail, fetchmail, etc.) Tato skupina Ta asi
nebude zaujimat, mozno casom vyskusas mutt a mozno pri nom aj ostanes.

Programy pre X. Vymenujem len par co poznam. Vsetky su sebestacne, nepotrebuju
na stahovanie a posielanie posty externe programy.

KMail - integrovany s prostredim KDE. Celkom fajn vecicka. Osobne pouzivam,
sila zvyku.

Mozilla Messenger - prilozeny pri Mozille. Nova verzia ma v sebe integrovany
uciaci sa automat, ktory mozes naucit, aby Ti automaticky rozoznaval a
oznacoval spamy.

M2 - Mailer prilozeny pri Opere, nepoznam, zda sa vsak byt tiez funcny.

Evolution - integrovane do Gnome - "klon Outlooku pre Linux". Ludia, co
pracovali s Outlookom tvrdia, ze sa naozaj na seba dost podobaju. Ja to
nemozem porovnat.

To su tie najznamejsie. Vsetky su podla mna dost prepracovane. Samozrejme
obsahuju aj take veci ako spravu kontaktov, filtrovanie sprav na zaklade
hlaviciek, gpg sifrovanie (pri M2 si nie som az tak isty, Mozilla cez
Enigmail), prilohy, etc.

Vyskusaj, uvidis, co Ti bude najviac vyhovovat.

mP