[linux] problem s X window

Matej Koval koval na intrak.sk
Pátek Červen 20 02:05:17 CEST 2003

On Thu, 19 Jun 2003, Martin Simovic wrote:

> dik vsetkym, uz mi to znova chodi..  :-))
>
> pre istotu som prepisal aj XF86Conf ktory tiez mal
> svoje zrkadlo XF86Conf.old
>
> este jedna vec: XFree86 -configure mi nezbehlo lebo
> "there is an X server on ... runing"
>
> da sa nejako Xserver zabit z konzoly?
> (samozrejme, da sa nabootovat do faisafe a zvolit
> without graphical environment) ale len tak ma to
> zaujima...
>
> a da sa skoncit z X-ov? (nemyslim alt+ctrl+F1, ale
> normalne ho skoncit)

:: Restartnes X-y aj pomocou kombinacie Ctrl+Alt+Backspace
a co sa tyka 'zhodenia' tak sa po prepnuti do konzoly pod rootom
killall X

co sa tyka dalej tej konfiguracie, celkom super utilitka,
kazdemu znama, no tebe mozno nie, je xf86cfg
po jej spusteni sa moze zdat, ze to 'zmrzne' ale nie je to tak,
program len testuje dostupne videomody a po nejakej minutke dvoch nabehne.
v tomto prostredi nezvykne ist mys, no kurzorom sa da pohybovat pomocou
numerickej klavesnice. Takto si vyberies aj obnovovaciu frekvenciu, ktora
ti najviac vyhovuje.. staci potom iba ulozit do /etc/X11/XF68Config-4 a
mas to.

S pozdravom

Matto