[linux] Suspend/hibernacia linuxu

Aben Siatris aben na webcom.sk
Pátek Červen 20 14:41:01 CEST 2003

Dňa Pi 20. Jún 2003 09:43 Matus \ napísal:
> -> > > skusal uz niekto z vas softwarovy suspend/hibernaciu linuxu?
> -> > > teda - ulozenie aktualneho 'stavu' pamate/registrov,atd na disk
> -> > > a nasledne nacitanie po restarte/zapnuti pocitaca
> -> > > s tym, ze sa 'pokracuje tam, kde sa prestalo pred suspendom'
> -> > > do akej miery to funguje?
> -> > >
> -> > > stranka kde je jeden z takychto projektov:
> -> > > http://sourceforge.net/projects/swsusp/
>
> planuje sa aj v kerneli - testuje sa to v 2.5 AFAIK
>
> -> > ked uz si hladal, na nieco take co by cely system
> [...]
ja by som rad cosi ine. ja nepotrebujem ulozit cely stav systemu na disk, ja len
potrebujem aby system jednoducho ztuhol na istu dobu. uplne a hardwarovo.
s tym ze procesor pobezi na minimalnej Mhz frekvencii a napajana bude len pamat.
tak ako byva na istych vreckovych hrackach, ked sa pri zatvoreni proste namiesto
ulozenia stavu len prestanu vykonavat instrukcie programov, vsetky ostanu akoby
v sleep, ziadny proces nieje running, zastavi sa napajanie vsetkych zdrojov (disky,
siet,obrazovka). stroj je tuhy. po stlaceni klavesu sa zas rozbehne.

ulozit stav na disk a potom ho opat vyvolat je ine riesenie a nezahrna v sebe
primarne setrenie spotreby energie.